Ünalan Kompresör

     ÜRÜN VE HİZMETLERİMİZ

Ana Sayfa
Vidalı Kompresör
Pistonlu Kompresör
Silobas Kompresör
Hava Kurutucu
İkinci El Kompresör
Kompresör Servis, Tamir, Bakım
Sessiz Kompresör
Kompresör Yedek Parça
Kompresör Fiyatları
Kompresör Teknik Bilgileri
  Kompresör Nedir?
  Kompresör Çeşitleri
  Kompresör Seçimi
  Kompresör Formülleri
  Kompresör Yağları
  Kompresör Performansı
  Vidalı Kompresör Nedir?
  Vidalı Kompresör Seçimi Nasıl Yapılır?
  Vidalı Kompresör Nasıl Çalışır?
  Pistonlu kompresör Nedir?
  Pistonlu Kompresör Seçimi
  Turbo kompresör nedir ve nasıl çalışır?
  Soğutucu Kompresörler
  Kompresör Arızaları
  Hava Kurutucu Nedir?
İstek-Bilgi Formu
İletişim
Garantili Kompresör
 
Ana Sayfa
 
Kurumsal Kimlik
 
Vidalı Kompresör
 
Pistonlu Kompresör
 
Kompresör Servis
 
İletişim
 
 Kompresör Arızaları 8- Kompresör yağ eksiltiyor.
 Yetersiz yağ şarjı  Tıkalı valf ve filtreler  Sıvı yürümesi
 Yağda sıvı akışkan bulunması  Yüksek sıkıştırma oranı
 Karter bağlantıları kaçaklı  Eksik soğutucu akışkan
 Karter ısıtıcıları arızalı  Gaz-yağ oranı düşük
9- Yağ basıncı düşük.
 Gösterge hatalı  Yağ eksik
 Yağ emniyet valfi arızalı veya yanlış ayarlı
 Tıkalı yağ süzgeci  Yağa soğutucu akışkan karışıyor
 Yağ pompası arızalı  Yağ emiş boruları tıkalı
10- Yağ basıncı yüksek.
 Gösterge hatalı  Emniyet valfi arızalı veya yanlış ayarlı
 Yağ emniyet çıkışı tıkalı  Dağıtım boruları tıkalı
 Yağ soğuk veya yanlış seçilmiş
11- Kompresör sarsıntı yapıyor.
 Kompresör ile taban arasına yanlış yalıtım konmuş
 Bağlantı cıvataları gevşek
 Kompresör iç parçalarında hasar
 Emme ve basma hat bağlantıları titreşimli yerlere yapılmış
 Motor-kompresör bağlantıları uygun ayarlanmamış
12- Karter ve gövde çok soğuk, terli veya karlı.
 Kompresöre sıvı halde soğutucu akışkan geliyor.
13- Karter ve silindir, emme hattı basıncına göre sıcak.
 Düşük soğutucu akışkan şarjı
 Yüksek kızgınlık
 Aşırı yük
14- Emme hattı basıncı düşük.
 Kısıtlı sıvı hattı, genleşme valfi, filtre-kurutucu
 Uygunsuz genleşme valfi kızgınlık ayarı
 Solenoid valf kapalı  Termal kuyruğun şarjı eksik
 Eksik gaz  Evaporatördeki karlanma
 Fan arızası  Valf iğnesi küçük seçilmiş
15- Emme hattı basıncı yüksek.
 Aşırı yük
 Kompresör hacimsel verimi düşük
 Kızgınlık ayarı düşük
 Valf iğnesi büyük seçilmiş
 Aşırı soğutucu akışkan şarjı
 Kirli kondenser, hava ve yoğunlaşmayan gazlar
16- Emme hattı sıcaklığı düşük.
 Kızgınlık ayarı düşük
 Evaporatör karlı veya kirli
 Fan arızası
 Aşırı soğutucu akışkan şarjı
 Soğutma yükü yetersiz
17- Emme hattı sıcaklığı yüksek.
 Yüksek kızgınlık ayarı
 Düşük soğutucu akışkan şarjı
 Aşırı yük
 Kirli kondenser, hava ve yoğuşmayan gazlar
 Kondenser fan arızası
 Kısıtlı sıvı hattı

18- Basma hattı basıncı düşük.
 Kompresör hacimsel verimi düşük
 Eksik soğutucu akışkan şarjı
 Kısıtlı sıvı hattı
 Kondenserden fazla su akışı olmaktadır
 Su çok soğuktur
 Dış hava sıcaklığı çok düşük
 Aşırı kızgınlık ayarı


19- Basma hattı basıncı yüksek.
 Kirli ve arızalı kondenser
 Fazla soğutucu akışkan
 Sistemde hava ve yoğuşmayan gazlar bulunması
 Yoğuşma ortam sıcaklığı yüksek
 Yoğuşma ara maddesi yetersiz
 Evaporatörde aşırı yük
 Kondenser fan arızası
 Düşük kızgınlık ayarı
20- Basma hattı sıcaklığı düşük.
 Kondenserde kapasitesi aşırı büyük (kış) Kompresöre aşırı sıvı yürümesi var
 Kompresör sıkıştırma kapasitesi çok düşük
 Aşırı soğutucu akışkan şarjı
21- Basma hattı sıcaklığı yüksek.
 Kondenserde kirlenme veya arıza
 Sistemde hava ve azot bulunması
 Soğutma yükünün fazla olması
 Eksik soğutucu akışkan (hermetik kompresör soğutulamıyorsa)
 Kızgınlık ayarı yüksek
 Kısıtlı sıvı hattı
22- Silindir kapak contaları kaçırıyor.
 Kapak yanlış sıkılmış
 Kapak saplamaları gevşek
 Tamirden sonra eski conta kullanılmış
 Pleyt ve kapak yüzeyi hasarlanmış

23- Karterden yağ eksiltiyor.
 Evaporatörde ve emme hattında yağ birikmesi
 Kompresöre sıvı yürümesi
 Kışın karterde sıvı akışkan birikmesi
 Yağ ve sıkıştırma segmanlarının hasarlanması
 Yağ ayırıcı arızalı
 Hasarlı silindir veya gömlek
 Körük veya contalardan yağ kaçırıyor
 Kompresörde aşırı sıkıştırma oranı (zorlanma)
24- Kompresör ve boru bağlantılarında yağ sızıntıları var.
 Rakor ve kaynak bağlantılarında kaçak
25- Mil contası (körük) yağ kaçırıyor.
 Körük hasarlı (bozuk)
26- Gözetleme camında kabarcık görünüyor.
 Eksik soğutucu akışkan
 Hava ve azot bulunması
 Yetersiz yoğuşma
 Kompresörde yetersiz sıkıştırma
 TGV kızgınlık ayarı çok düşük
 Filtre-kurutucunun kısmen tıkanması
27- Kompresör durduğunda su akışı devam ediyor.
 Su regülatör vanası ayarsız
 Su regülatör vanası arızalı
28- Su regülatör valfi gıcırdıyor.
 Su akışı ve basıncı fazla
 Su regülatör vanası ayarsız veya arızalı
 Su içinde hava kabarcıkları mevcut
 Su içinde yabancı parçacıklar mevcut
 1- Kompresör çalışmıyor, motor vızıldamıyor.
 Kontrol devresi açık
 Motora enerji gelmiyor
 Motor kısa devreli veya sıkışık
 Motor sargıları yanık
 Yağ basıncı motorun çalışması için yeterli değil
2- Kompresör çalışmıyor, motor vızıldıyor.
 Motorda düşük voltaj var
 Motor kısa devreli veya sıkışık
 Kompresör sıkışık
 Kompresör yük boşaltma devresi çalışmıyor
 Fazlardan biri gelmiyor
 Kalkış kapasitörü kesik (açık) devre
 Yardımcı sargı kesik
 Röle arızalı
 Sargılar topraklı
3- Kompresör çalışıyor, fakat yardımcı sargı hala devrede kalıyor.
 Röle arızalı (röle kontakları yapışık)
 Düşük voltaj
 Hasarlı sargılar
 Daimi kapasitör kısa devre
 Kompresör sıkışık çalışıyor
 Ana-yardımcı sargı uçları yanlış bağlı
 Yüksek basma basıncı
4- Kompresör sürekli çalışıyor.
 Eksik soğutucu akışkan
 Kontrol kontakları yapışık
 Kirli kondenser, hava ve yoğunlaşmayan gazlar
 Aşırı yük
 Tıkalı genleşme valfi veya yüksek kızgınlık
 Kontaktör kontakları yapışık
 Termostat yanlış ayarlanmış
5- Kompresör kısa aralıklı çalışıyor.
 Eksik gaz
 Solenoid valf sızdırıyor (süpürmeli kontrol)
 Basınç anahtarları yanlış ayarlanmış
 Kısıtlı sıvı hattı akışı
 Tıkalı veya buzlanmış TGV
 Kirli veya arızalı kondenser
 Arızalı termostat
 Hasarlı motor sargıları
 Aşırı yük
6- Kompresör çalışıyor, fakat aşırı yükleniyor.
 Düşük voltaj
 Eksik yağlama
 Aşırı yük
 Kirli kondenser, hava ve yoğunlaşmayan gazlar
 Daimi kapasitör kesik devre
 Hasarlı sargı
 Fazlardan biri kesik veya dengesiz
 Motor soğutması yetersiz (uzun süreli çalışma)

7- Kompresör gürültülü çalışıyor.
 Yağ yetersiz  Karterde sıvı soğutucu akışkan mevcut
 Sıvı yürümesi var  Mekanik hasar
 Gevşek veya aşırı sıkı kompresör bağlantıları
 Aşırı yağ
 Borular temas ediyor
 Hermetik kompresör iç sargı yayları hasarlı